پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 6
ديروز : 0
افراد آنلاين : 1
همه : 38
 
ساعت : ۱۱:۳۸:۰۱
نویسنده : sam
نظرات (0)

پروتكل درمان كودكان مبتلا به كمال‌گرايي (گير ذهني به كامل بودن)

  • پروتكل درمان كودكان مبتلا به كمال‌گرايي (گير ذهني به كامل بودن)

    پروتكل (پكيج) درمان كودكان مبتلا به كمال‌گرايي در 89 صفحه فارسي در قالب فايل ورد قابل ويرايش 

    ويژگي هاي اين فايل

    - 89 صفحه ورد قابل ويرايش ، فارسي روان

    - همراه با اصل منبع انگليسي معتبر پاس شده در دانشگاه هاي كلگري كانادا، آتاباسكا كانادا و لتبريج كانادا ، به صورت كامل

    - شامل تمامي توضيحات هر جلسه به همراه نمونه هاي موردي ، كاربرگ ها، ضمايم، جداول و تصاوير

    - آماده شده در 8 جلسه براي مشاوره و درمان فردي و توضيح براي انطباق و اجرا روي مشاوره و درمان گروهي

    - شامل توضيحات كامل راجع به كمالگرايي، ارزيابي و درمان آن

    - پشتيباني تخصصي

    - 89 صفحه ورد با فونت B Nazanin اندازه 14 و فاصله خطوط 1.5

    فهرست مطالب

    -    معرفي
    -    تفهيم كمالگرايي و ريشه ها
    -    تئوري هاي گسترش كمالگرايي
    -    ابرازات
    -    سالم
    -    ناسالم
    -    ارزيابي
    -    غيررسمي
    -    رسمي
    -    ساختن قرار ملاقات ها
    -    رويكرد به درمان
    -    ايجاد يك پيمان همكاري
    -    اهداف درمان و نتايج مطلوب
    -    عناصر درمان كودك 
    -    آموزش روانشناسي
    -    تكنيك هاي انگيزشي
    -    مشخص سازي ريشه هاي اجتماعي ايجاد شده و تشويق افكار انتقادي
    -    درمان رفتارشناسي
    -    ترسيم اختلاف بين توانايي و انتظارات
    -    آموزش مهارت هاي اجتماعي
    -    هنر
    -    عوامل درمان والدين 
    -    عوامل معلم / كلاس درس
    -    جلسه پيشنهاد شده به صورت جلسه ي كلي
    -    جلسه ي 1
    -    جلسه ي 2
    -    جلسه ي 3
    -    جلسه ي 4
    -    جلسه ي 5 
    -    جلسه ي 6
    -    جلسه ي 7
    -    جلسه ي 8
    -    انطباق با مشاوره ي گروهي
    -    منابع
    -    ضميمه ي A
    -    ضميمه ي B
    -    ضميمه ي C
    -    ضميمه ي D
    -    كاربرگ 1
    -    كاربرگ 2
    -    كاربرگ 3
    -     كاربرگ 4
    -    كاربرگ 5
    -    ضميمه ي E
    -    ضميمه ي F

    فهرست جداول


    جدول 1 : سوالات ارزيابي
    جدول 2 : مدل تئوري براي تغيير
    جدول 3 : ارزيابي وضعيت مراجعه كننده
    جدول 4 : اهداف طرح جلسات

     

    بخشي از متن :

             كمالگرايي به طور كلي به عنوان ويژگي افرادي تصور مي شود كه خيلي سخت كار مي كنند، بيش از حد مسئوليت پذيرند و بيش از حد از خود انتظار دارند. با وجود سلامتي بالقوه و خطرات عاطفي اين رويكرد به زندگي، اين ويژگي ها توسط بسياري از جنبه هاي جامعه ارزشمند هستند. هنگامي كه علائم اوليه از كمالگرايي در كودكان آشكار مي شود، اغلب آنها توسط بزرگسالان تشويق و قدرداني مي شوند و سعي مي كنند تا استاندارد هاي بالا و اخلاق كاري را حفظ كنند. تنها وقتي كه كودك رفتار زيستي، رفتاري يا عاطفي ناسالم انجام مي دهد بزرگسالان شروع به ابراز نگراني مي كنند.حتي در آن زمان افراد تمايلي به سرزنش كمالگرايي براي مشكلات آشكار شده را ندارند. تحقيقات ، كمالگرايي ناسالم را با بسياري از رايج ترين اختلالات / مشكلات دوران كودكي مرتبط مي دانند. اين ها شامل افسردگي، اضطراب و مشكلات مديريت خشم (Hewitt et al., 2002) است. 

    نمونه جلسات

    جلسه اول

    اهداف:
     

    1.    ايجاد ارتباط
    2.    ارزيابي و تشويق انگيزه 
    3.    واقعيت خارجي پيدا كردن براي مشكل


    نكته : كودكان ممكن است در جلسه ي اول ناراحت يا نگران باشند. اجازه دادن به كودك براي حضور والدين اين اتفاق در آن ها را كاهش مي هد.

    معرفي
    زمان : 5 دقيقه

    درمانگراني كه با كودكان كار مي كنند در حال حاضر بسياري از استراتژي هاي خودشان را براي گسترش روابط دارند. اگر نه، در اينجا ايده هايي وجود دارد. درمانگر مي تواند جلسه را با به اشتراك گذاشتن مقاديري درباره ي خودش شروع كند. هدف يافتن راه هايي براي اتصال يا ايجاد يك زمينه ي مشترك بين كودك و درمانگر است ( به عنوان مثال، علايق مشابه، يك حيوان خانگي مورد علاقه و ... ). 

    شرح نمونه 


    من بسيار خوشحالم كه شما امروز به ملاقات من آمده ايد. چرا با صحبت كردن درباره ي خودم و آن چه در اين محل كار انجام مي دهم شروع نكنم و سپس اميدوارم شما مايل باشيد كمي درباره ي خودت به من بگويي. خوبه؟ نام من ... است. ( برخي اطلاعات بدون جزئيات بيش از حد به طور مختصر به اشتراك بگذاريد ). من معتقدم كه يكي از بهترين شغل هاي جهان را دارم زيرا با جوانان ملاقات مي كنم، مثل تو، كه براي برخي كمك ها اين جا مي آيند در زمانيكه چيزهاي خوبي اتفاق نمي افتد. من تعداد زيادي از بچه هاي واقعا عالي را مي بينم، ما درباره ي تنازعاتي كه دارند صحبت مي كنيم و براي يافتن راه هايي براي غلبه بر مشكل با هم كار مي كنيم. همچنين من واقعا دوست دارم به تو كمك كنم اما براي اين منظور به كمكت بسيار نياز دارم. زيرا تو به آنچه برايت اتفاق مي افتد متخصص اي و من به كمك تو براي درك مشكل نياز دارم. من همچنين به كمك تو نياز دارم اگر اشتباهي كنم يا تو را اشتباه درك كنم بنابراين از تصحيح كردن من نترس اگر اشتباه كردم. فكر ميكني مي تواني به من كمك كني؟ خوب، چطوره كمي درباره ي خانواده ات شروع به صحبت كنيم؟

    فعاليت / نظارت


    طراحي يك تصوير خانوادگي
    زمان : 15 دقيقه

    تداركات:


    1.    قطعه اي از كاغذ سفيد
    2.    مداد رنگي يا نمد


    اين فعاليت اطلاعاتي براي درمانگر درباره ي نيابت كودك از روابط مهم فراهم مي كند و مي تواند منجر به بحث هاي بسياري در مورد حيوانات خانگي، خواهران و برادران، تحرك خانواده و تركيب خانوادگي شود. شما مي توانيد با سوالاتي درباره ي چگونگي همكاري كودك با اعضاي خانواده پيگيري كنيد و كساني كه براي حمايت از آن ها مي آيند زماني كه مشكلاتي ايجاد مي شوند. حضور داشتن والدين طي اين بحث ممكن است نشان دهد كه نكته ي مبهمي در تصوير خانوادگي كودك هست و كمك مي كند تا مشخص شود چه تصاويري نشان دهنده ي اقوام تني و كدام اعضاء ناتني اند. جزئياتي مانند جدايي بين والدين و از دست دادن اعضاي خانواده با مشكلات دروني و بيروني بالاتر مرتبط است
     (Dunn, J., O'Connor, T., & Levy, I., 2002).


    نظارت


    اين تمرين همچنين مي تواند درمانگر را با فرصتي براي نظارت كمالگرايي كودك در عمل همراه كند. كودك ممكن است بر نقاشي اش مسلط شود، يك پاك كن درخواست كند يا صفحات خالي اضافي در صورت نياز به شروع دوباره، يا ممكن است از چيزي كه كشيده نااميد يا ناراضي شود. اين ممكن است برخي زمينه هاي كاري براي شروع بحث درباره ي تأثير جنبه هاي مضر كمالگرايي را با استفاده از شخصيت هاي مناسب توسعه دهنده مانند " گير ذهني به كامل بودن " ايجاد كند. اين فرصتي است براي نشان دادن اين كه چگونه كمالگرايي لذت از پروژه ي هنري را ربوده است در حاليكه همچنين منجر به كار انگيزشي در مورد مشخص شدن دامنه ي مشكل است. اگر كمالگرايي خود را در طي نقاشي خانوادگي نشان ندهد، معالج ممكن است از كودك بپرسد كدام عضو در تصوير خانوادگي او را به مشاوره آورده است و چرا؟ كودك ممكن است نداند يا ممكن است هيچ توضيح مشكلات را انتخاب نكند. از كودك اجازه بخواهيد تا از والدينش سوال كنيد. 


    واقعيت خارجي پيدا كردن مشكل
    زمان : 10 دقيقه

    ..............................................................


    شرح نمونه 

    ...............................................................


    مشخص سازي دامنه ي مشكل
    زمان: 15-10 دقيقه
    از والدين سوالاتي درباره ي گير ذهني به كامل بودن و تأثيرش بر كودك بپرسيد.
    نمونه ي سوالات براي پرسش از والدين :

    .................................................................


    تشويق انگيزه
    زمان : 10 دقيقه
    .........................................................


    واگذاري تكليف
    زمان : 5 دقيقه


    هدف از واگذاري تكليف اول، اين است كه مراجعه كننده را به سطح بالاتري از آمادگي انتقال دهد. اگر مراجعه كننده هنوز در پيش – مراقبتي يا تفكر است ممكن است مضر باشد كه مجموعه اي از تكاليف واگذار شود (Johnson, 1996). براي مثال، درمانگر مي تواند واگذاري تكليف نظارتي چگونه و چه زماني گيرذهني به كامل بودن رخ مي دهند و چگونه كودك با فشار رواني مقابله مي كند را انجام دهد.


    كل زمان : 60 دقيقه
     

 

 

 

 

 

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،



ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]